جشنواره زکات در مازندران برگزار می‌شود
کد خبر: 4103273
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸

جشنواره زکات در مازندران برگزار می‌شود

مدیرکل کمیته امداد مازندران گفت: در راستای تقویت باور‌های دینی، جهاد تبیین، تشویق جامعه و هدایت زکات‌های جمع آوری شده جشنواره علمی و هنری زکات در این استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام بشیر عالیشاهبه گزارش ایکنا از مازندران، نشست هم‌اندیشی جشنواره زکات و قرض ماندگار با حضور مدیرکل کمیته امداد استان مازندران، مبلغان زکات استان و مسئولان زکات شهرستان‌ها، 8 آذرماه در اداره کل کمیته امداد مازندران برگزار شد.

حجت‌الاسلام بشیر عالیشاه، مدیرکل کمیته امداد استان مازندران در این نشست گفت: سخت‌ترین واجب و بالاترین واجب پرداخت زکات است که آثار و برکات آن خیر و صلاح جامعه است و عامل محبوب شدن نزد خداست.

وی افزود: در موضوع پرداخت زکات باید برنامه‌ریزی درست انجام شود و مبلغان زکات با انجام کار فرهنگی و تبلیغ چهره به چهره برای احیا این واجب فراموش شده تلاش کنند.

عالیشاه تصریح کرد: قرض ماندگار امسال از برنامه‌های مهم در کمیته امداد است و فرهنگ‌سازی و نتیجه آن اثرات و برکات فراوانی به همراه دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان مازندران با بیان اینکه زکات یک واجب فراموش شده در مازندران بود، خاطرنشان کرد: با انجام کار فرهنگی صحیح در هشت ماه سال جاری در استان بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان زکات جمع‌آوری شده که در بخش‌های جهیزیه، لوازم ضروری زندگی، اشتغال خانوادهای نیازمند، هزینه‌های درمان و... مصرف شده است.

وی اظهار کرد: در راستای تقویت باورهای دینی و جهاد تبیین و تشویق جامعه ‌و هدایت زکات‌های جمع‌آوری شده در ۸ دی‌ماه سال جاری جشنواره علمی و هنری زکات در استان مازندران برگزار می‌شود. با توجه به اینکه این جشنواره با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود، از تمامی اقشار جامعه، از جمله دانش‌آموزان، دانشجویان، دانشگاهیان، روحانیون، فرهنگیان، کشاورزان، اصناف، کارکنان دولت و... دعوت می‌شود تا با ارسال آثار در این جشنواره شرکت کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان مازندران با اشاره به بخش‌های مختلف جشنواره افزود:‌ این جشنواره در دو بخش دانش‌آموزان و بزرگسالان در محورها و موضوعات شامل مقاله، مسابقات کتابخوانی، طراحی، نقاشی و پوستر، خوشنویسی، تیزر و موشن‌گرافیک، خاطره‌نویسی، عکس و شعر برگزار می‌شود و آخرین مهلت ارسال آثار ۲۵ آذر ماه است.

وی ر پایان یادآورشد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با دبیرخانه جشنواره زکات مستقر در اداره کل کمیته امداد مازندران با شماره ۳۳۲۶۵۹۷۰ ارتباط برقرار کنند.

انتهای پیام
captcha